ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
{ جهادگران حماسه و ايثارگران }

شنیدم گفتید در غیر متعهدها این کار را کردم و در بغداد فلان اتفاق نیفتاد، اما هیچ گاه نگفتید رزمندگان رفتند جانشان را گذاشتند و جنازه شان برنگشت با بمباران آنجا را نا امن کردند این چه ربطی به دیپلماسی دارد این ایثارگری آنهاست.

 دکتر ولایتی در مناظره دیروز خود به شرح مواضع خود در باه سیاست خارجی پرداخت.  وی گفت:  گاهی رئیس جمهور را در حد مدیر اجرایی عالی تغییر می دهند که این دیدگاه هم به‌خاطر مشکلات اقتصادی حاد جامعه و تصویری که دولت کنونی به جا گذاشته پدید آمده است، باید رئیس جمهور توان اجماع‌سازی داشته باشد. حل مشکل اقتصادی در گرو اصلاح نگاه‌ها است.
 
ولایتی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه در تحریم ها دارد، گفت: باید افرادی متصدی امور شوند که تجربه این کار را داشته باشند و تجربه من در 598 و قرارداد 1975 است.
 
وزیر خارجه دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه به لطف رهبری های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و رشادت رزمندگان و پایمردی خانواده ایثارگران و به‌ویژه آزادگان، اجرایی شدن این قرارداد به نوعی رخ داد که حقوق ملت ایران حفظ شد و برای اولین بار در 200 سال اخیر حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانه نیفتاد، افزود: این مدل مقاومت مدبرانه باید صورت بپذیرد.

در واکنش به این سخنان قالیباف در زمان باقی مانده خود در بخش اول خطاب به ولایتی گفت: رابطه بین رزمندگان و حرکات نظامی با سیاست یک رابطه دو طرفه است. بنده معتقدم در دوران مدیریتی 16 ساله شما همیشه یک طرفه از ظرفیت رزمندگان و ایثارگران به نفع سیاست خارجی استفاده کردید اما هیچ گاه سیاست خارجی به کمک رزمندگان نیامد. وی گفت: شنیدم گفتید در غیر متعهدها این کار را کردم و در بغداد فلان اتفاق نیفتاد، اما هیچ گاه نگفتید رزمندگان رفتند جانشان را گذاشتند و جنازه شان برنگشت با بمباران آنجا را نا امن کردند این چه ربطی به دیپلماسی دارد این ایثارگری آنهاست.

* سطح دیپلماسی را در حد یک پروتکل پایین می آورید.می فرمایید رابطه مان با میتران آنقدر نزدیک است که با هم قهوه می خوردیم آن زمان که شما با میتران قهوه می خوردید ما در جبهه موشک های میتران را می خوردیم. نفت ما را آتش می زدند اگر آنجا حوزه نفوذ بود خب جلویش را می گرفتید چرایک بار از درباره غرامت جنگ یک مذاکره نکردید. به نظر من سیاست خارجی در آن دوره نتوانست فعال شود حتی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و آسیای میانه.

قالیباف در بخش دیگری از این مناظره نیز در نقد رویکرد سیاست خارجی کشور، خطاب به ولایتی گفت:  ایشان نکته مهمی گفتند. منابع انسانی از همه چیز در کشور مهمتر است و اولویت اول است. بازگشت نخبگان به متن تصمیم گیری اساس کار است. بنده متعرض به سیاست خارجی نبودم آقای روحانی. امروز همین که میتوانیم 6 کشور دنیا را بنشانیم با ما حرف بزنند یعنی جایگاه ایران باز شده. بیداری اسلامی مرهون جمهوری اسلامی است. ما مبنائا جلوی آمریکا ایستاده ایم. آمریکا میگوید قدرت حق است اما ما میگوییم حق قدرت است و این افتخار ماست. حرفم در حوزه دیپلماسی است که شما در آن صاحب نظرید. دست همه کسانی که در حوزه دیپلماسی زحمت کشیدند می بوسم. اینکه اروپایی ها وزرای خود را از تهران در دوره ای فراخواندند به خاطر ضعف دیپلماسی بود. کارنامه دولت های گذشته در حوزه دیپلماسی اقتصادی چیست؟

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.